پادکست مذهبی | خودت را از مردم پنهان نکن

زمان تقریبی مطالعه: < 1 دقیقه
۵
(۱)

 

امیرالمومنین در نهج البلاغه یک مطلبی دارد، خیلی عجیب. به مالک. اینقدر خدا از ظلم بدش می آید. حضرت امیر به مالک فرمود، «مالک! أنَّ اکثر حاجاتِ الناسِ إلیک، ممّا لا مؤونهَ فیه علیک». این خیلی درس است برای من و شما اگر مسؤول هستیم. خیلی از حاجت های مردم به سمت شما اصلا پولی نیست. خودت را از مردم پنهان نکنی، فکر نکن الان هرکسی از مردم می آید دنبالت پول می خواهد، نه. اکثر حاجات مردم پولی نیست. حضرت فرمود. بلکه «مِن شکاه مظلمهٍ أو طلب إنصافٍ فی معاملهٍ»، بعضی مردم می آیند نزد تو ، شاکی از ظلم هستند.

 

برو بین مردم. خیلی از این ها ظلم به آن ها شده. ظلمشان را درست کن. «أو طلبِ إنصافٍ فی معاملهٍ». خیلی از این ها ظلم به آن ها شده. رفته است جارو برقی بخره، گران داده است به او. برو ببین چه خبر است.

 

یک جایی گرم است، هرچه به رییس اداره می گویند بابا جان گرم است، برق ها را قطع نکن، کارخانه از بین رفت، چی از بین رفت. تا او نیاید جای او ننشیند، نمی فهمد. برای همین می گویند بروید بفهمید، برو از نزدیک بنشین آنجا.

 

این همه مقام معظم رهبری تاکید می کنند بروید بین مردم. این خیلی درس است برای من و شما اگر مسوول هستیم. اگر ما حرف های امیر علیه السلام را گوش می دادیم، روی آسمان ها زندگی می کردیم. این وضع زندگی نیست. همه از تک تک ما ها شروع شد. هیچکس نگوید من تقصیری ندارم. حضرت فرمود از خودتان شروع کنید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی یک ستاره کلیک کنید!

نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما درج نخواهد شد