پادکست مذهبی | بعضی خون ها نجس نیستند

زمان تقریبی مطالعه: < 1 دقیقه
۵
(۱)

 

بعضی از خون ها نجس نیست. مثل خونی که سر حیوان را ذبح که می کنند داخل بدن حیوان ، داخل گوشت یک مقدار خون می ماند، مرغ را که خانه می آورید، یک مقدار در پاکتش خون هست. این خون ها نجس نیست. ولی خوردن خون به صورت مطلق چه نجس باشد ، چه نجس نباشد، خوردن خون حرام است.

 

در روایت هست که قساوت قلب می آورد. روایت دارد که أنّه یورث قساوه القلب بقله الرأفه. خون خواری خوب نیست. ولی این نجس نیست اولا، این خون ها خون نجس نیست. خون نجس است که این آثار را دارد.

 

خانم ها که مرغ را درست می کنند، با آب مخلوطش می کنند، این آب خود به خود خون را از بین می برد، کسی نمی گوید خون دارد می خورد. دقت هم لازم نیست. دیگر بخواهند خیلی وسواس به خرج بدهند ببینند خون مستهلک شده یا نه، همین که خون را نمی بینند کافی است.

 

اگر ما نمی دانستیم خون است یا چیز دیگری است ، رب است مثلا، خب این هیچ اشکالی ندارد. حساس هم نباشند در این قضیه.

 

اما اگر لکه ی خون بود که در تخم مرغ های معمولا رسمی و این ها هست، این نجس نیست. این را چه کارش کنند که خیالشان راحت شود و ایشان هم عجله دارد و زود به کارش برسد، این تکه ی تخم مرغ را بردارند بگذارند کنار. اگر می شود این کار را بکنند، اگر نمی شود همش بزنند، که این مستهلک بشود. چون این لکه نجس نیست. خون داخل تخم مرغ، جزو خون های نجس نیست.

 

مقام معظم رهبری، حضرت امام ، آیت الله سیستانی  و آیت الله مکارم فرمایششان همین است که عرض کردم خدمتتان. بعضی از خون ها نجس نیست.

 

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی یک ستاره کلیک کنید!

نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما درج نخواهد شد