پادکست مذهبی | اهمیت خیررسانی به دیگران

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
۳
(۲)

 

حضرت فرمود پناه می بریم به خدا از گناهانی که عمرتان را کم می کند. «و هی ترکُ البِرّ».

 

مردم یکی از علت هایی که الان دارند گرفتاری را متحمل می شوند، این است که دیگر نیکی کردن و خیر رساندن به هم را دیگر می گذارند کنار. هرکسی خیر می رساند به خودش و اهل و عیالش. فرمود این کار را بکنید. اگر بخواهید ترک برّ بکنید، عقوبتش دامنتان را می گیرد. یکی از چیز هایی که گرفتاری می آورد برای تو، این است که عمرتان کم می شود. هرکسی خیر می رساند به خودش و اهل و عیالش.

 

عمرتان کم می شود. عمر قیمت ندارد؟! دو دوتا چهارتا است دیگر. حاضریم میلیارد ها پول بدهیم یک روز زنده بمانیم برای چیست؟ خب روایت می گوید این کار را بکن. من خدا را باور نداری؟ خیر برسان به همسایه ات. خیر برسان به مغازه دار بغلی ات.

 

قدیم ها مغازه دار کنار مغازه دار بود، یک دفعه می دید یک جنسی را نمی آورد. در روایات ما هست، در نقل های علمای ما هست. یک جنسی را نمی آورد، می گفت او هم دارد، من اگر بیاورم، او فروشش کم می شود. الان این کار ها را ما مسلمان ها می کنیم؟

 

مرحوم میرزای شیرازی، همین صاحب فتوای معروف تنباکو، بیست و یک سال چرا رفت سامرا؟ سامرا اصلا آن موقع درس نبوده است که، همه اش نجف بوده و کربلا. بیست و یک سال رفت سامرا چرا؟ ببینید، همه نوشته اند، می گویند ایشان یک آقای سید حسین کوه کمره ای آمده بود در نجف، داشت جا می افتاد. ایشان دید اگر بماند نجف، این آقا جایگاهش می آید پایین. بلند شد رفت سامرا ، بیست و یک سال زندگی کرد آنجا.

 

این ها مردم به آن ها نگاه می کردند، خب دین مانده است تا الان. ولی اگر ما بخواهیم همین روال را ادامه بدهیم، خدای ناکرده خطرناک می شود. در جامعه اثر می گذارد، هم روی خودمان هم روی دیگران.

 

این پست چقدر مفید بود؟

برای رتبه بندی روی یک ستاره کلیک کنید!

نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما درج نخواهد شد